اکسل Excel

 به نام خدا     اکسل Excel

اکسل Excel

در این جا می خواهیم در خصوص برنامه اکسل Excel، به گپ و گفت بپردازیم، با پیشرفت تکنولوژی، با پیشرفت برنامه های کاربردی دنیای کامپیوتر، همزمان با پیچیده تر شدن فرآیند های عددی در دنیای امروز، نیاز به برنامه اکسل جهت سامان دادن به اطلاعات و دیتا های خام در اکسل Excel حس میشود.

خیلی از اوقات اعداد و ارقام زیادی در دسته بندی های مشخص در اختیار ما قرار میگیرد که در فواصل زمانی مختلف تکرار می شوند.

برای تجزیه و تحلیل آنها باید بصورت حرفه ای از برنامه اکسل Excel کمک گرفت.اکسل Excel

طبق تعریف مایکروسافت از برنامه اکسل Excel: این برنامه برای محاسبات ریاضی (با قابلیت انجام محاسبات دشوار ریاضی) و ترسیم نمودار به وسیلهٔ ابزارهای گرافیکی به کار می‌رود.

“مایکروسافت اکسل دارای خصوصیات اصلی تمام نرم‌افزارهای صفحه‌گسترده است.

با استفاده از جدولی متشکل از ردیف‌ها و ستون‌ها می‌توان، داده‌ها و اطلاعات را سازماندهی و همچنین با استفاده از همین داده‌ها، به انجام محاسبات پرداخت، می‌توان با استفاده از رسم توابع و نمودارها، به تجزیه و تحلیل آماری اطلاعات پرداخت.”

درجایی خواندم که طبق بررسی های انجام شده برنامه اکسل Excel یکی از محبوب ترین برنامه های کاربردی در جهان است.

البته میلیون ها کاربر بصورت مقدماتی از آن استفاده کرده و می کنند و درصد خیلی کمی توانسته اند قابلیت های خاص و کاربردی آنرا بکار بگیرند، قابلیتی که باعث شده در تمامی صنایع ومشاغل به عنوان ابزارکار مدیران و مهندسین در دسترس باشد.

اینجانب نیز تجارب و دانسته های خود را مدیون سالها کار با اکسل Excel برای مدیر محترم یک شرکت بازرگانی بزرگ هستم که علاوه بر اینکه مشوق من در تهیه برنامه ها و اطلاعات کاربردی بودند، زمینه گذراندن دوره ی Advanced Excel  را نیز نزد یکی از اساتید مرکز مدیریت صنعتی فراهم آوردند(که در همین فرصت از ایشان سپاسگزاری می نمایم).

آموزش های پروژه محور اکسل Excel

به عنوان مثال می خواهیم یک  نمودار ترکیبی در برنامه اکسل Excel رسم نماییم که هم به مقایسه ستونی داده ها بپردازد و در کنارآن به مقایسه خطی داده های دیگر در تاریخ های مشخص بپردازد. ضمنا برای ما مهم هست که در بخشی ازنمودار بزرگنمایی داشته باشیم تا جزئیات بهتر مشخص شود. برای مشاهده روی لینک زیر کلیک نمایید.