این مجموعه از بدو تأسیس همواره در پی نوآوری و منحصر به فرد بودن خدمات و محصولات بوده است. لذا در قسمت طراحی وب نیز از سال ۱۳۸۲ به صورت رسمی فعالیت خود را با حفظ این اصول آغاز نمود.
در تمام این سالها که سایر همکاران در حال تولید و یا فارسی سازی CMS ها بوده اند، این شرکت با قوی تر نمودن تیم طراحی و برنامه نویسی، هدف خود را بر پایه جذب مشتری و ارائه خدماتی متفاوت نموده است و با طراحی حدود ۲۰ وب سایت داخلی یکی از پیشروها در این زمینه می باشد.
تمامی وب سایت های طراحی شده این شرکت بصورت کاملاً پویا و توسط نرم افزار مدیریت محتوای (WordPress (CMS که یکی از قوی ترین ها می باشد، انجام می پذیرد. استفاده از این CMS بسیار پیشرفته خود گواهی بر منحصر به فرد بودن فعالیت های این شرکت در این زمینه می باشد.
توجه فرمایید یک وب سایت ویترین و چگونگی فعالیت شما را به نمایش می گذارد؛ بنابر این سعی نمایید یک ویترین جذاب و مشتری پسند بسازید. امیدواریم با یک بار هزینه نمودن در این راستا بهترین نتیجه را کسب کنید.
از امکانات نامحدود این نرم افزار مدیریت محتوی می توان به:
چیدمان نامحدود: با توجه به سادگی پنل مدیریت، کاربران می توانند اطلاعات خود را وارد سایت نموده و با توجه به انعطاف پذیری گزینه های موجود چیدمان و طراحی آن را مطابق با سلیقه خود تغییر دهند.
ایجاد مگا منو ریسپانسیو: شما میتوانید به راحتی و به تعداد دلخواه منو و زیر منوی زیبا و حرفه ای به صورت ریسپانسیو ایجاد نمایید
اسلایدرهای لایه باز: از طریق پنل مدیریت ارائه شده به مشتری، کاربران می توانند اسلایدهای نمایشی در حد حرفه ای و جذاب را ایجاد نمایند
Responsive: قابلیت انعطاف پذیری طراحی سایت در سازهای دسکتاپ، تبلت و موبایل
سایر توضیحات در خصوص وب سایت یا تارنما:
وب سایتها بر اساس کاربرد و نوع برنامه نویسی به چند دسته تقسیم میشوند که عبارت است از:
وب سایتهای ثابت (Static Website):
این سایتها یکبار طراحی میشوند و اطلاعات مورد نیاز در داخل آنها قرار میگیرد و پس از آن برای تغییر در آنها نیاز به یک طراح حرفهای یا نیمه حرفهای سایت است. زبان برنامه نویسی اینگونه از سایتها غالباً HTML و Java Script هستند که در نوع توسعه یافته تر از CSS نیز بهره گرفته میشود. این نوع دسته از وب سایتها به صورت HTML ساده طراحی میشوند.
محاسن:
۱-از آنجا که حجم کمتری از کد در طراحی سایتهای ثابت استفاده میشود سرعت بارگذاری (Loading) بالایی دارند.
۲- علاوه براین کاهش حجم کدها که باعث خوانایی بشتر سایت توسط رباتهای جستجوگر میشود از یک سو و کاهش زمان بارگذاری از سوی دیگر سبب بهتر شدن وضعیت آنها از لحاظ امتیاز دهی موتورهای جستجو یا همان «رنکینگ» میشود.
۳-سایتهای ثابت قیمت طراحی پایینتری را نیز عمدتاً نسبت به سایر سایتها دارند.
معایب:
۱- عدم امکان ایجاد تغییر در این نوع از سایتها توسط افراد عادی علاوه بر افزایش امنیت سبب بهره مندی از گرافیک و ظاهری زیبا میشود چرا که همه چیز ثابت است از جمله متون و اندازه تصاویر و همچنین همه عناصر مکان مشخص و ثابتی را دارند در نتیجه میتوان برای محل قرار گرفتن هر یک از اجزاء بهترین تصمیم را گرفت.
اما از طرفی نیز عدم امکان ایجاد تغییرات توسط افراد عادی سبب میشود تا امکان بروز رسانی سایت توسط صاحبان و مدیران سایت صلب شود.
نکته: سایتهای ثابت (Static) برای افراد، شرکتها و سازمانهایی مناسب است که حداکثر یک یا دو بار در سال نیازمند به تغییر در محتوای سایت هستند.
وب سایتهای پویا (Dynamic Website):
محتوای سایتهای داینامیک بعد از طراحی توسط افراد عادی که دسترسی به سیستم مدیریت محتوای سایت را داشته باشند قابل تغییر است. زبان برنامه نویسی وبسایتهای پویا میتواند براساس نیاز متفاوت باشد اما عمدتاً از زبانهای ASP، ASP.Net و Php استفاده میشود و از زبانهای کمکی CSS و Silver light و یا Ajax برای ایجاد قابلیتهای ویژه نیز بهره گرفته میشود.
در اینگونه از سایتها ابتدا اسکلت سایت توسط طراح ایجاد میشود و سپس محتوا توسط مدیران سایتها تغییر میکند مانند فرم قراردادی که یکبار توسط فردی ایجاد میشود و توسط افراد دیگری بارها تکمیل میشود، از این رو طراح نسبت به محل قرار گرفتن و اندازه دقیق متون و تصاویر و سایر عناصری که بعداً توسط مدیران سایتها تغییر میکند اطلاع ندارد بنابر این چارهای ندارد جز اینکه همه حالات را در نظر بگیرد و اینکار سبب میشود تاحدودی از گرافیک و جلوه سایت کاسته شود.
یکی از مزیتهای سایتهای داینامیک این است که هیچ محدودیتی برای ایجاد، تغییر یا حذف مطالب، تصاویر و صفحات و غیره وجود ندارد.
با توجه به اینکه در سایتهای پویا از زبانهای برنامه نویسی پیشرفته استفاده میشود امکانات زیادی در آنها قابل ایجاد است مانند ایجاد صفحات هوشمند، فرمها و جستجوهای پیچیده.
استفاده زیاد از کدها سبب کند شدن بارگذاری سایت و امتیاز آن در موتورهای جستجو میشود.
نکته: وب سایتهای پویا برای افراد، شرکتها و سازمانهایی مناسب است که بیش از دوبار در سال نیاز به تغییر درمحتوای سایت را دارند.
پرتالها (Portal):
پرتالها سایتهای پویای جامعی هستند که چند هدف خاص را در یک سایت دنبال میکنند به عبارت دیگر مجموع چند سایت پویا که برای رسیدن به هدفی خاص در کنار هم قرار گرفتهاند را میتوان پرتال نامید. به عنوان مثال پرتال خبری میتواند از چند سایت داینامیک تشکیل شده باشد که هر یک امکانات خاصی چون عضو گیری، انتشار اخبار، انتشار تصاویر، نظر سنجی و … را در اختیار مدیران آن قرار دهد.
تمام ویژگیهای یک سایت پویا میتواند در یک پرتال نیز صدق کند.
نکته: معمولاً پرتالها توسط سازمانها، گروهها و شرکتها خریداری میشوند. به دلیل نیاز به بروز رسانی بخشهای مختلف اداره آنها توسط یک فرد بسیار مشکل است مگر آنکه به چشم یک کار حداقل پاره وقت به آن نگاه شود.
وب سایتهای متحرک استاتیک و نیمه داینامیک (Static and Dynamic Flash Website):
سایتهای فلش یا متحرک دو نوع استاتیک و نیمه داینامیک هستند و توسط نرمافزارهای خاصی ایجاد میشوند در برخی موارد از XML یا Action Script برای ایجاد قابلیتهای تغییر یا هوشمندی در این سایتها بهره گرفته میشود.
معایب: به طور کلی سایتهای فلش ثابت (استاتیک) غیرقابل تغییر میباشند و مانند سایتهای ثابت یکبار توسط طراح ایجاد میشوند و برای تغییر آن نیاز است تا افراد به صورت حرفهای یا نیمه حرفهای از دانش طراحی فلش برخوردار باشند.
اما سایتهای فلش نیمه داینامیک یا نیمه پویا مانند سایتهای پویا عمل میکند و قابل تغییر هستند اما تغییر در آنها به سادگی سایتهای پویا نیست و وسعت ایجاد تغییرات نیز بسیار محدودتر است.
محاسن: از مزیتهای وب سایتهای فلش جذابیت آنهاست. گرافیک زیبا و انیمیشنهای جذاب. اما از معایب عمده آنها میتوان به عدم خوانده شدن اطلاعات موجود در آنها توسط رباتهای جستجوگر و عمدتاً سرعت بسیار پایین بارگذاری اشاره کرد.
نکته: وب سایتهای فلش برای افراد و گروهها یا شرکتها و سازمانهایی مناسب است که نیاز به تبلیغات ندارند و عموم کاربران با آنها آشنا هستند مانند خوانندگان، سیاست مداران، بازیگران و گروههای موسیقی، هتلهای معروف، مکانهای توریستی.
سفارش طراحی وب سایت
وب سایتهای مجهز به سیستم مدیریت محتوا
(Content Management Systems):
وب سایتهای مجهز به سیستم مدیریت محتوا که در اصطلاح به CMS که مخفف Content Management System است مشهورند، وبسایتهایی از نوع پرتالها یا سایتهای پویا هستند که برای مصارف خاص توسط طراحان حرفهای و یا شرکتهای طراحی حرفهای ایجاد میشوند.
تمام مزایا و معایب مربوط به وب سایتهای پویا در مورد سایتهای مجهز به سیستم مدیریت محتوا صدق میکند.
البته در نظر داشته باشید که سایتهای پویا و پرتالها نیز مجهز به سیستم مدیریت محتوا هستند اما آنچه که در CMSها متفاوت است طراحی آنها و سیستمهای مدیریت محتوای آنها برای مصارف خاص است.
از مزایای سیستمهای مدیریت محتوا نسبت به سایر سایتهای داینامیک میتوان به آماده بودن و جامع بودن آنها اشاره کرد. از این رو اغلب اینگونه از سایتها در کمتر از ۳ روز کاری قابل نصب و استفاده هستند.
طراحی سایتهای CMS مانند یک خط تولید محصول است و از آنجا که طراح باید نمونههای محدودی را به صورت انبوه تولید کند سعی در رعایت تمام اصول امنیتی، گرافیکی، موارد مربوط به رنکینگ و امتیاز موتورهای جستجو و سایر موارد مؤثر میکند.
با توجه به مزیتهای آنها به تمامی افراد، سازمانها و شرکتهایی که شرایط داشتن سایتهای داینامیک را دارند توصیه میشود تا ابتدا به دنبال سیستمهای مدیریت محتوای مخصوص به کار خود بگردند و در صورتی که پیدا نشد به طراحی سایتهای پویا روی بیاورند.
اطلاعات بیشتر در این خصوص را از اینجا دنبال کنید.
جهت ارزیابی آنلاین هاست و دامنه کلیک نمایید.